Στα πλαίσια του
προγράμματος ΚΑ1 κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης, το 3ο Δημοτικό σχολείο
Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε επίσκεψη στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας
από 19 έως 25 Μαρτίου με σκοπό τη συμμετοχή στο πρόγραμμα “Structured
educational visits to schools” .
Συνολικά 75
εκπαιδευτικοί από 16 διαφορετικές χώρες της Ευρώπης γνώρισαν την ιστορία και
την κουλτούρα της χώρας μέσα από τις ομιλίες που παρακολούθησαν στο τοπικό
Πανεπιστήμιο και τις επίσκεψεις σε
Μουσεία της πόλης.
Ήρθαμε σε επαφή με
το εκπαιδευτικό σύστημα της Ισλανδίας,
καθώς επισκεφθήκαμε εκπαιδευτικά ιδρύματα διαφορετικής βαθμίδας και
συνομιλήσαμε με το προσωπικό και την διεύθυνση των σχολείων.
Το συγκεκριμένο
εκπαιδευτικό σύστημα παρέχει περισσότερο
εξατομικευμένη υποστήριξη και διδασκαλία, με λιγότερες ώρες παρακολούθησης μέσα
στην αίθουσα, λιγότερες ώρες παρουσίας των μαθητών στο σχολείο και περισσότερες
ώρες ατομικής μελέτης. Μας εντυπωσίασε ιδιαίτερα η ολιστική προσέγγιση της
εκπαίδευσης. Θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα συστήματα που υπάρχουν.
Την πρώτη μέρα
επισκεφθήκαμε τo δημοτικό σχολείο Melaskoli (http://www.melaskoli.is/ ) με μαθητικό δυναμικό που ανέρχεται στους 650
μαθητές στις 7 συνολικά τάξεις. Το σχολείο εστιάζει στην καλλιέργεια ατομικών
δεξιοτήτων και στην ομαλή κοινωνικοποίηση και ανάπτυξη της συλλογικής
συνείδησης.
Την επόμενη ημέρα
σειρά είχε το σχολείο Fossvogsskoli (http://fossvogsskoli.is/) όπου
παρατηρήσαμε τον τρόπο ενθάρρυνσης της κριτικής σκέψης, στάσης αλλά και τις
αρχές της συνεργασίας μέσα από την
συνεργατική μάθηση. Παρατηρήσαμε ακόμα πρακτικές ενθάρρυνσης της
φιλαναγνωσίας σε τέτοιο βαθμό που εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η
παγωμένη αυτή νησιωτική χώρα στα βόρεια του Ατλαντικού εκδίδει τα περισσότερα
βιβλία και έχει αναλογικά τους περισσότερους συγγραφείς από κάθε άλλο κράτος
στον κόσμο.
Την τρίτη και
τελευταία ημέρα των επισκέψεων
φιλοξενηθήκαμε στους χώρους του σχολείου Grandaskoli (http://www.grandaskoli.is/ )όπου παρακολουθήσαμε την εφαρμογή ενός περιβαλλοντικού πρότζεκτ από ομάδες παιδιών
διαφορετικών τάξεων.
Έχουμε μάθει τόσα
ενδιαφέροντα κατά τις επισκέψεις μας στα παραπάνω εκπαιδευτικά ιδρύματα, αλλά
τα κύρια σημεία και τα σημαντικά μαθησιακά οφέλη που έχουμε αποκομίσει είναι τα παρακάτω:
●
Το αναλυτικό
πρόγραμμα στηρίζεται και αναπτύσσεται γύρω από θεματικούς πυλώνες όπως τον
εγραμματισμό, την δημιουργικότητα, την δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα,
την ισότητα, την υγεία και την ευημερία
και την αειφορία.
●
Το σύστημα
εναλλαγής τάξεων για σύντομο χρονικό διάστημα επιτρέπει στους μαθητές να έρθουν
σε επαφή με διαφορετικές πρακτικές και μεθόδους δύο διαφορετικών εκπαιδευτικών
καθώς επίσης παροτρύνει στην άριστη συνεργασία των εκπαιδευτικών.
Τελευταίο, αλλά
εξίσου σημαντικό, είχαμε επίσης την ευκαιρία να επισκεφτούμε διάφορα
πολιτιστικά αξιοθέατα τα οποία χρησιμοποιούν τα σχολεία του Melaskoli και του
Fossvogsskoli για να υποστηρίξουν και να ενισχύσουν τα προγράμματα σπουδών
τους. Είδαμε κάποια υπέροχα αξιοθέατα - καταρράκτες, φιορδ, γεφύρια, πανέμορφα
σπίτια και ιστορικά κτίρια. Η εμπειρία ενός μοναδικού φυσικού περιβάλλοντος
(π.χ. η κορυφογραμμή Mid-Atlantic όπου έχει αποδειχθεί η επιστημονική θεωρία των τεκτονικών πλακών)
και άλλα γεωγραφικά σημεία ενδιαφέροντος τα οποία επισκεφθήκαμε αποτελούν
αυθεντικές πηγές για την άντληση
γεωγραφικών, γεωλογικών, και ιστορικών πληροφοριών σχετικά με τη γη της φωτιάς και του πάγου.
Θα θέλαμε να
ευχαριστήσουμε θερμά όλους τους παραπάνω φορείς και σχολεία που μας έδωσαν τόσο
ευπρόσδεκτα και μας επέτρεψαν να εκπληρώσουμε τους στόχους της επίσκεψής μας
και θα θέλαμε ιδιαίτερα να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας στον εκπαιδευτικό
οργανισμό English matters ο οποίος με
επαγγελματικό τρόπο οργάνωσε την επίσκεψη μας στην Ισλανδία.
Έχουμε
επιστρέψει από αυτό το διαφωτιστικό ταξίδι με μερικές ενδιαφέρουσες, καινοτόμες
και συναρπαστικές ιδέες και στρατηγικές για να διαφοροποιήσουμε και να
επεκτείνουμε τις ευκαιρίες μάθησης για τα παιδιά μας. Εκτός από νέες προσεγγίσεις στη διδασκαλία και τη
μάθηση που θα ακολουθήσουν το ταξίδι μας στην Ισλανδία, θα υπάρξει επικοινωνία
ανάμεσα στα παιδιά του 3ου Δημοτικού με μαθητές που προέρχονται από σχολεία
άλλων συμμετεχόντων στο πρόγραμμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου